Barcelona, Dromedaries and Sunburn - Reisverslag uit Almería, Spanje van Marieke Brouwer - WaarBenJij.nu Barcelona, Dromedaries and Sunburn - Reisverslag uit Almería, Spanje van Marieke Brouwer - WaarBenJij.nu

Barcelona, Dromedaries and Sunburn

Door: Marieke Brouwer

Blijf op de hoogte en volg Marieke

09 December 2014 | Spanje, Almería

Hola todos!

Dan voor de liefhebbers weer een reisverslag!

De laatste paar weken ben ik vooral bezig met het vinden van een afstudeerplek en het leren voor bepaalde vakken. Volgende week heb ik namelijk de toets van de Spaans cursus en mocht ik die doorstaan zijn de eerste 4EC’s binnen!

Zoals ik in mijn vorige blog al had verteld, heb ik Lissa bezocht in Barcelona. Aangezien ik hier al ben geweest en in Barcelona niet veel bezienswaardigheden zijn, heb ik Lissa gevraagd of zij nog leuke dingen wist om naartoe te gaan. We hebben onder andere tipidabo bezocht, een berg met bovenop niet alleen een kerk, maar daarnaast een klein pretparkje, een park bezocht, gewinkeld. Nogmaals bedankt voor het super weekend, als je dit leest!

Het weekend daarop hebben we dromedaris gereden in de buurt van Viator, een dorp vlakbij Almería. Het grappige was, ik heb het georganiseerd en dus de hele tijd in het Spaans gecommuniceerd, terwijl de vrouw in kwestie Duits was. Hier kwamen wij pas achter toen ze in het Spaans begon te praten en maar één van ons werkelijk begreep (één iemand moest in de kofferbak van haar bus)waar ze het over had en begon te vertalen in het Duits.

Omdat wij geen auto hadden, heeft zij ons bij de busstop opgehaald, om daarna naar de dromedarissen te rijden. Onderweg is ze gestopt om ons te vertellen over het gebied waar we op dat moment waren. Vroeger heeft het onder water gestaan en heeft het langzaam fossielen in dit gesteente gevormd. Op sommige plekken was dit zelfs nog heel goed te zien! Maar we waren hier niet voor een middagje geschiedenis, maar voor de dromedarissen. Wat een schattige beestjes! Het was echt super leuk. Ursula (de vrouw) vertelde ons achteraf, dat ze het heel leuk vond om een keer weer Duits te spreken.

Het weekend erop (afgelopen weekend), ben ik met Valentina opnieuw naar cabo de gata geweest om te hiken. Wanneer je dit doet en niet de auto neemt, kom je namelijk sneller op stranden uit waar niemand is, echt een ’ to-do’ in Cabo de Gata. Neem wel goede schoenen mee in dit geval, aangezien er wel eens een kei of twee weg willen rollen. En aangezien het gebied uit bergen en heuvels bestaat, is dit best gevaarlijk . Waar ik geen rekening mee had gehouden was het weer. Het is heel vreemd. Het ene moment is het hier nog 25 graden en warm, het andere moment waait het volop, waardoor het snel koud(er) aanvoelt. Afin, dit weekend bleek het ineens super warm te zijn in Cabo de gata (30 graden zonder wind) , waardoor ik verbrand ben. En een kleine zonnesteek ben opgelopen. Ja, in december. Ik dacht namelijk dat de zon niet meer sterk zou zijn in december.

Hasta luego!

Hola todos!

Then for lovers another travelogue!
The last few weeks, I was busy finding a internship and learning certain subjects. Next week I have this exam of the Spanish course and if I pass it, the first 4 EC's will be in the pocket!

As I told in my previous blog, I have visited Lissa in Barcelona. Since I have been here in Barcelona before and Barcelona doesn’t have that much sights, I asked if Lissa knew fun things to do. We visited for example tipidabo, a mountain top with not only a church, but also a small amusement park, visited a park and went out shopping. Thanks again for the great weekend Lissa, if you read this!

The following weekend we drove dromedary near Viator, a village near Almeria. It was funny, since I've organized it and all the time I communicated in Spanish, while the woman in question was German. We only found this out when she started talking in Spanish and only one of us really understood what she was saying (one person needed to go into the trunk of the bus) , when my friend started translating in German.
Because we had no car, she picked us up at the bus stop, and then we drove to the dromedaries. Along the way she stopped to tell us about the area where we were at that time. Previously, it has been under water and slowly fossils have formed in this area . In some places,the fossils were really good to see! But we were not here for an afternoon of history, but for the dromedaries. What a cute little animals! It was really fun. Ursula (the woman) told us afterwards that she found it very nice to speak German once again
The weekend (last weekend), I went hiking with Valentina to cabo de gata. When you do this and not take the car, you discover beaches where there literally is nobody. Really a 'to-do' in Cabo de Gata. Do take good shoes, in this case, since there is sometimes a boulder or two is rolling away. And since the area consists of mountains and hills, this is quite dangerous. What I did not anticipate was the weather. It's very strange. One moment it's still 25 degrees and warm, the next moment we have wind, which is making it cold (er) . In all events, this weekend it turned out to be super hot in Cabo de Gata (30 degrees with no wind), so I got burned. Yes, in December. I thought that the sun would not be THAT strong in December.

Hasta luego!

• 10 December 2014 - 09:07

Henderika :

moi heb het weer gelezen super mooi verslagen die je schijft gr Henderika

• 10 December 2014 - 09:42

Sonja:

Geweldige foto.s Marieke .Nou best wel gevaarlijk dus op de rotsen dan scheelt het dat je met 2 pers bent als er wat gebeurd kun je bellen.