Cabo de Gata- National Park - Reisverslag uit Almería, Spanje van Marieke Brouwer - WaarBenJij.nu Cabo de Gata- National Park - Reisverslag uit Almería, Spanje van Marieke Brouwer - WaarBenJij.nu

Cabo de Gata- National Park

Door: Marieke Brouwer

Blijf op de hoogte en volg Marieke

20 Oktober 2014 | Spanje, Almería

Hola Todos!

Ik heb besloten om maar eens wat vaker te schrijven, complete lappen teksten vertalen naar het Engels vergt toch iets meer aandacht dan verwacht. En dit weekend was best actief, dus vandaar dat er een verslag is zo snel na de vorige.

Nooit gedacht dat het gewoon mogelijk is om halverwege oktober nog ergens op het strand te kunnen liggen, maar geloof me het kan. En het bevalt me pri-ma!

Update over Señor Gato, de kat, is zondag de 19e naar zijn nieuwe baasje in Italië gegaan. Ja señor is going international. We hopen dat hij een goede vlucht heeft gehad en veel plezier heeft nu!

Cabo de Gata, wauw wauw wauw! Ons eerste tripje naar Cabo de Gata (nationaal park) was leuk, maar kan werkelijk niet tippen aan deze! Vijf meiden, een hond, 30 graden en een prachtig natuurpark, echt waar deze dag was gewoon per-fect.

Eerst dus een auto gehuurd, omdat we vorige keer erachter waren gekomen dat je met een busreis eigenlijk alleen in het dorp Cabo de Gata terrecht kan. Is ook erg mooi, je hebt er een plas waar flamingos rondlopen en je kan een kijkje nemen bij de sirenas (het puntje van Cabo de Gata, met een vuurtoren en een mooi gebied eromheen), maar verder niet veel bijzonders. Dus...omdat het dit weekend nog mooi weer zou blijven hebben we besloten om een auto te huren. Zo gezegd zo gedaan, een Braziliaanse vriendin wilde graag mee, dus met z’n vijfen (en de Braziliaanse haar hond) op weg naar Cabo de Gata.

MC (María), had van een aantal Spaanse klasgenoten gehoord dat Isleta del Moro bekend staat om zijn paella, dus zijn we hier eerst naartoe gereden om te reserveren voor diezelfde middag/avond. Op de weg hiernaartoe hebben we al genoten van het mooie landschap. Mooie bergen en een prachtige kustlijn! We hebben nog even verder in Isleta del Moro gekeken. Maar omdat alle dorpjes in dit natuurgebied voornamelijk van oorsprong vissersdorpjes zijn/waren (waarvan San José de grootste is, maar we hebben met opzet gekozen hier niet naartoe te gaan omdat dit dorp/deze stad ook met een bus te bereiken is) , is er in veel van deze dorpen niet veel te doen. We hebben nog een mooi uitzichtpunt bekeken bovenop een heuvel, maar daarna zijn we met de auto weer op pad gegaan.

Omdat Cabo de Gata ook bekend staat om zijn mooie stranden, waar goed te snorkelen, duiken en kajakken valt, hebben we besloten daarna naar een strand te gaan. Omdat we la Sirenas al hadden gezien en we vrij benieuwd waren wat er wat meer dieper in het natuurpark te vinden was, hebben we gekozen voor Las Negras. Wat een rust! Een leuk dorpje zoals je het van de verhalen en je fantasie kent. Witte huisjes, vissersbootjes etc. Omdat dit strand gevormd is door vulkanen voel je, op het moment dat je vanaf het strand het water in wil lopen, geen zand, maar steen onder je voeten. Super vreemd gevoel!

Na wat uurtjes op het strand verbracht te hebben, niet alleen het hondje maar ook wij het warm begonnen te krijgen, zijn we verder gegaan. We wilden graag naar Amatista, waarvan we dachten dat het een strand of een ander klein dorpje zou zijn (ik bedoel, iets wat vernoemd is naar een edelsteen kan niet verkeerd zijn toch?!). Dit bleek een miradora - uitzichtpunt te zijn. Wauw. Echt wauw. Vanaf een berg neerkijken op de zee klinkt niet echt bijzonder, maar je zou de foto’s eens moeten zien!

Hierna was het dan toch echt tijd voor de paella. Toen we terugkwamen, zagen we dat er een terras vlakbij ons restaurant was. We hadden nooit bedacht dat dit natuurlijk bij het restaurant hoorde waar we de paella hadden besteld en zowaar een plekje kregen hier op het terras. Hierdoor konden we van de zon en de zee genieten, terwijl we aan het eten waren. En het was echt lekker. Een goede afsluiter voor deze dag!

Hasta luego!

English:

Hola Todos!
I have decided to wire more often , because translating big texts into English requires a little more effort than I’ve expected. But this was also a weekend a lot happened , so that's why another story came up so fast after te last one.

Never expected it ‘s just possible to still be able to lie at the beach at mid-October. But I can certainly get used to this!

Update on Señor Gato, the cat, on Sunday the 19th he left to his new home. In Italty ! Yes the cat is a little traveler. Lots of love to you Señor!
Cabo de Gata, wow wow wow! Our first trip to Cabo de Gata (national park) was nice, but really cannot beat this one ! Five girls, one dog, 30 degrees and beautiful sights left and right , really this day was just per-fect.
So first we rented a car ,because we found out that by bus , you can only really see the village Cabo de Gata and just a bit around this village. The villager is also very beautiful, you have a pond where flamingos chill and you can take a look at the Sirenas (the tip of Cabo de Gata, with a lighthouse and a nice area around it), but furthermore there is not much to do there. So ... because it would be nice weather this weekend we decided to rent a car. Said and done, a Brazilian girlfriend wanted to join as well.So with the five of us (and the Brazilian’s dog) on the way to Cabo de Gata.

MC (María), had been told by Spanish classmates, Isleta del Moro is known for its paella, so first drove here to reserve the paella for that afternoon / evening. On the way here we all enjoyed the beautiful scenery. Beautiful mountains and a beautiful coastline! We have discovered Isleta del Moro a bit. But because all the villages in this park, are/were originally fishing villages (of which San Jose is the largest, but we have chosen on purpose not to go here because this village / city can also be reached by bus), there is not much to do in many of this villages. We have watched a beautiful view point on top of a hill, but then we took the car back on the road.

Because Cabo de Gata is also known for its beautiful beaches, where to snorkel, dive and kayak, we decided then to go to a beach. Since we had already seen las Sirenas, we were pretty curious what was little more located ‘up’ in the national park, we chose for Las Negras. What a quiet place! A nice village that you have only seen in your imagination before. White houses, fishing boats and almost no people. Because this beach is formed by volcanoes do you feel, no sand, but stone under your feet, as you walk into the water. Not what you’d expect , haha. It is a really strange feeling.

After spending a few hours on the beach, not only the dog but we began to get hot. The So we decided to go to another place. He if you have the car, you have to use it!We wanted to go Amatista, which we thought would be a beach or another small village (I mean, something named after a precious stone cannot be wrong ?!). This actually turned out to be a miradora - viewpoint. Wow. Really wow. From a mountain looking down on the sea does not sound special, but you just need to see the pictures to just get a feeling of what we saw!

After that was it really time for the paella. When we returned, we saw that there was a terrace near our restaurant. We never thought that one spot on that terrace, would be ours. This allowed us to enjoy the sun and the sea, while we were eating. And it was really tasty. A really good activity to end this day!

Hasta luego!

• 20 Oktober 2014 - 16:17

Sonja:

Prachtige foto,s ziet erg leuk uit.!!!

• 04 November 2014 - 18:27

Jeroen Bod:

Hee Marieke,

Beter laat dan nooit, maar jij kunt leuk schrijven! Grappig om te lezen dat jij ook zo moet wennen aan de tijden van eten, ik heb er ook ''last'' van haha. Hou je haaks en wie weet kom ik met mijn auto nog wel eens richting Almeria!

Groeten vanuit West-Spanje,
    Jeroen

P.s. Wie zijn er nog meer van onze klas in Almeria?