Eerste weekend - Reisverslag uit Almería, Spanje van Marieke Brouwer - WaarBenJij.nu Eerste weekend - Reisverslag uit Almería, Spanje van Marieke Brouwer - WaarBenJij.nu

Eerste weekend

Door: Marieke Brouwer

Blijf op de hoogte en volg Marieke

20 September 2014 | Spanje, Almería

Allereerst, bedankt iedereen voor de lieve berichtjes en reacties die ik heb gekregen via facebook/w'app/etc. Echt leuk om zoveel belangstelling te krijgen voor mijn studie in Spanje! Vandaar dat ik ook besloten heb een blog op deze site (proberen) bij te houden zodat jullie een beetje weten wat ik hier eigenlijk aan het doen ben!

Laten we bij het begin beginnen. Een tijd geleden moest ik van school kiezen tussen een aantal landen/scholen in het buitenland voor mijn minor. En als de lucky bastard die ik ben, ben ik uitgekozen om te gaan studeren in Almería in Zuid-Spanje.

Na een halfjaar te hebben verbracht in Berlijn en een vakantie verder , was het voor mij dan eindelijk de tijd om naar Almería te gaan. Ik had nog nooit eerder gevlogen, wat het voor mij toch een beetje extra spannend maakte.

Maar daar was het dan, Almería. Een taxi genomen richting mijn kamer. Ik had al wel met mijn huisgenootjes en verhuurster gesproken via whatsapp of facebookchat, maar het is dan altijd wel spannend hoe het in het echt is. Maar het zijn twee hartstikke leuke meiden (Farina en María). Er is nog een huisgenootje (Merle) maar die komt volgende week maandag pas.

Omdat ik rond 12-en (in de middag) in Spanje aankwam, had ik een beetje trek. Gelukkig hadden Farina en María dat idee al en zijn we samen gaan lunchen bij een klein barretje in de paseo (de grote winkelstraat in Almería), wat ongeveer zo'n 10 minuten lopen vanaf ons huis is (wanneer je de korte routes neemt om af te snijden, wat ik tot nu toe niet goed durf aangezien ik bang ben verdwaald te raken). Ik kan best wennen aan het idee van het krijgen van een tapa wanneer je een biertje besteld.

Hierna hebben we snel boodschappen gedaan en nadat we deze bij ons huis hebben gedropt zijn we richting het strand gegaan, ongeveer 15 minuten lopen. Echt een prachtig gezicht!

De dag erna had ik een afspraak op school om bepaalde dingen te regelen . Hier kwam ik ook toevallig twee klasgenootjes uit Nederland tegen! Het regelen is nog niet echt af, maar mede omdat de man die ik nodig had nog op vakantie is en pas volgende week weer op school rondloopt. Wat me nu al echt opvalt is dat de mensen echt super behulpzaam zijn, zelf als je geen spaans spreekt of het probeert te spreken en je komt er niet echt uit, helpen ze je alsnog en zoeken ze een persoon die waarschijnlijk wel weet wat je bedoeld. Maar met een heleboel wijzen en handgebaren kom je ook vrij ver.

Die middag heb ik samen met Farina en Maria gegeten en zijn we die avond opnieuw wat tapasbarretjes gaan bezoeken. Maria heeft ons de betekenis van wat Italiaanse handgebaren uitgelegd, wat erg grappig was.
Heel veel mensen gaan in het weekend naar de 4 calles. Wat, het zegt het al, ongeveer 4 straten zijn die naast elkaar lopen vol met tapasbarretjes. Heel veel gezelligheid, lekker eten en leuke mensen dus!

Zonet heb ik met Farina een kleine wandeling gemaakt waarin we van het centrum afliepen. Best raar, want je komt eigenlijk bij bepaald gedeelte uit wat (naar mijn mening) het arme gedeelte is. Veel graffiti en losse stenen overal, maar geen onveilige plek. Wat de verdere plannen zijn dit weekend weet ik nog niet, maar ik zal het jullie zeker laten weten! Ook is volgende week de introductieweek van de school. En voor zover ik deze planning heb gezien, ga ik hier een hele toffe tijd tegemoed!

Hasta luego! (tot later!)



First of all, thanks everyone for the sweet messages and responses that I received via facebook / w'app / etc. Really nice to get so much interest for my studies in Spain! That's why I (try) a blog on this site to keep you updated ,so you know a bit of what I am actually doing here!

Let's start at the beginning. A while ago I had to choose some schools in a number of countries / schools abroad for my minor. And if the lucky bastard that I am, I was allowed to study in Almeria in southern Spain.

After I went to Berlin and an additional holiday for six months was finally it for me than the time to go to Almeria. I had never flown before, which made ​​it more exciting for me.

But there it was, Almería. I took a taxi towards my room. I had already talked to my housemates and landlord via whatsapp or facebook chat, but it is always exciting to see how they are in real life. But the two are nice girls (Farina and María). There is another roommate (Merle), but she comes next Monday.

Since I arrived around 12 and (in the afternoon) in Spain, I had a little appetite . Fortunately Farina and María had that idea already and together we had a lunch at a small bar in the paseo (the main shopping street in Almería), which is about a 10 minute walk from our house (when you take the short routes , which I haven't done yet because I'm scared to get lost). I can easily get used to the idea of ​​getting a tapa when you order a beer.

After that we quickly shopped and after we dropped it at our house we went towards the beach, about 15 minutes walk. Truly a beautiful sight!

I had an appointment at school to arrange certain things. The day after Here I also bumbed into two classmates from the Netherlands! Arranging did not really happen, because the man I needed is on vacation untill next week. What really is nice to see, is that people are super helpful, even if you do not speak Spanish or trying to speak and you will not really matter, they help you to get and search a person who might know what you mean

That afternoon I ate together with Farina and Maria and we are going to visit the city again. At this evening we had some tapas and María explained us some Italian hand gestures that can be very handy!
A lot of people go to 4 calles on the weekends. What, it says it already, are 4 blocks that are next to each other , full of tapas bars. Lots of fun, good food and nice people !

Just a few hours ago Farina and I made ​​a little walk. We walked down the center. Pretty weird, because you actually come in a poor part of the city. Lots of graffiti and dirt everywhere, but no unsafe place. What my further plans are this weekend, I do not know yet, but I will certainly let you know! Also next week, is introduction week. And as far as I've seen, this planning .I'm going to have a very cool time here!

Hasta luego! (until later!)



  • 21 September 2014 - 07:38

    Sonja:

    Hallo Marieke

    Mooi dit reisverslag,blijven we( thuisfront) op de hoogte wat jij al zo gaat doen.

    Groetjes Mama

  • 21 September 2014 - 07:45

    Nicole:

    Hey marieke

    Wat leuk om dit te houden... Zo blijven we hier ook een beetje op de hoogte van je ervaringen!!

    Groetjes Nicole

  • 21 September 2014 - 12:12

    Henderika:

    hoi super dit we kunnen je nu goed volgen de gr van ons en van oma hou haar op de hoogte lees haar het voor gr henderika

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Welkom op mijn profiel! Ik zal hier (proberen) op een leuke manier te vertellen wat mij zo bezighoud op mijn reizen en wat er om me heen gebeurd. In ieder geval veel leesplezier!

Actief sinds 20 Sept. 2014
Verslag gelezen: 307
Totaal aantal bezoekers 4054

Voorgaande reizen:

18 September 2014 - 10 Februari 2015

Let's get spanish!

Landen bezocht: